Založ si blog

Raw, bio, gluten free!

Nie som nejaký „velký pisateľ” článkov, ale už dlhšiu dobu mi zbystrila pozornosť jedna vec. Nie, nejdem písať o voľbách a Kotlebovi ani o ekonomickej situácii či podmienkach na Slovensku a vysokých školách.

Raw, gluten free, dairy free či vegan. Prosím! Pre niekoho možno zbytočná a nepodstatná vec, ale keďže som si musela nejakú tému vybrať tu ju máte. Pred pár rokmi som ani len netušila, že niečo také existuje. Teraz za mnou chodia zákazníci a je ich čím ďalej tým viac, či nemáme tie zdravé koláčiky, ktoré sú dnes také populárne. Seriously? Okey, chápem keď má niekto intoleranciu a nemôže si to dopriať.

raw

V časoch dávno minulých to ale také nebolo. Veď spomeňte si, kto mal nejakú alergiu na mlieko, obilniny? Nikto! Aspoň ja som nikoho takého nepoznala. Pamätám si ako mi mamina dávala ešte teplé mlieko od kravičky hovoriac „musíš to všetko vypiť aby si bola zdravá”.

Dnes sa to však vystriedalo za sójové, bezlaktózové či mandľové mlieko, ktoré si môžme dať napríklad ku káve. Tento trend zdravých raw, bio, gluten free vecí ku nám prenikol a my sme sa mu samozrejme podvolili. Ja žiadnu intoleranciu našťastie nemám a ďakujem za to, ale ako stále hovorím ja zjem všetko, čo nezje mňa.

Tým zdravím, ako som ja niekedy kúsok múky či mlieka neublíži. Predtým sme zjedli skoro všetko. A čo dnes? Čo vlastne ešte môžme jesť?

Juraj Blanár / Robert Fico /

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59

Opatrenia v podobe prevzatia časti utečencov alebo finančnej či materiálnej pomoci pre krajiny zasiahnuté prílivom migrantov označil pred novinármi za diktát, nejde podľa neho o solidaritu.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Kukláči / Polícia /

Kukláči so samopalmi zasahovali v Kaplnej. Pri akcii Zvar zadržali dve osoby

16.04.2024 11:22

V jednom z objektov v obci dochádzalo k nelegálnemu odčerpávaniu motorovej nafty z produktovodu vedúceho zo Slovenska do Česka. Polícia zverejnila autentické zábery zo zásahu.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Historickú budovu burzy v centre Kodane zachvátil požiar, jej veža sa zrútila

16.04.2024 11:07

Na videu miestnych médií bolo vidieť, ako ľudia vynášajú z budovy veľké obrazy, aby ich zachránili pred ohňom. Z budovy šľahali vysoké plamene a k oblohe stúpal hustý dym.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1785x
Priemerná čítanosť článkov: 1785x

Autor blogu

Kategórie

Archív